be my follower


Sunday 7 August 2011

ramadhan- day seven.


Assalamualaikum and salam ramdhan!

Sedar tak sedar hari ini da cukup seminggu kita menjalankan ibadah puasa dan syukur alhamdulilah semuayer bejalan dengan lancar. Bagi kaum hawa yang sudah di beri "rehat " jangan makan di tempat awam ek nanti xpasal -pasal je kena cekup dengan jabatan agama kan.teehee!

Harini adalah hari terakhir aku menjalani praktikal di hospital dan esok aku da start masuk kelas setelah 2 bulan berhempas pulas bekerja dengan taat di hospital kan..aicehhhh!!. Memandangkan hari ini hari terakhir aku posting so tadi aku merajinkan diri utk membeli belah di pusat beli belah mydin yg terletak 100meter dari hostel aku.hehee.. Dengan berbekal kan rm20 dalm tangan aku pon shopping mengikut kemampuan yang sesuai dengan rm20 la walaupon keinginan yang melampau-lampu tp terpaksa letak kan balik barang tersebut di tempat asal..

Di pendekkan cerita, sampai je ke kaunter pembayaran rm20 yg di pegang dengan kemas dalam tangan telah tercicir sebanyak rm10. Bagaikan kilat yg melintasi, makhluk manusia yg berbaju merah telah mengambil duit tersebut tanpa menoleh belakang. Zappppsss......dan aku yg baru tersedar dalam mimpi bagaikan terjejut dan terkedu. OMG!!

Dalam sedar tak sedar, terdengar akak cashier memberitahu total barang rm16 bla bla... sambil melakukan deep breathing exercise kerana mengalami chest pain sebentar, aku memberitahu utk membatalkan pembelian barang separuh..dan kak cashier yg melihat situasi tersebut cuba memhami situasi aku sambil menggelengkan kepala. Dari jauh aku pandang si kelibat baju merah itu. Dalam hati berkata, "dia tak nmpak ke duit tu duit aku yg jatuh??? oh damn...ni bulan pose cik kak oi....hang tak puasa ke.....blaa..blaa.."

Dalam perjalanan balik, cuba mengigat kan balik pesanan makcik yg beratur di belakang aku yg turut sama tahu situasi itu, 'tak apelah mungkin duit awak hilang rm10 tp orang yg ambik tu nanti duit dia akan hilang rm50' . Hati bagai kan terubat.......

p/s: jangan lah KAU uji aku dengan ujian yg hebat ya allah...rahmatilah aku!

No comments:

Post a Comment