be my follower


Saturday 4 June 2011

Random in a deep heart

Assalamualaikum...

Hai! Hampir semggu aku xsihat bdan dan skrang aku having flu and cough yg membuatkn aku xleh tido dengan gembira pd waktu malm..... memandgkn aku demam dan keshtan yg kurg memuaskn so, aku asyk melyan tubuh bdan aku di ats katil saje tnpa menghiraukn keadaan sekeliling..hohoho...So hari ini haruslah bgun dengan cergas yek sb arini cuti!! haruslah di guna dgan aktiviti yg berfaedah...huhuhuhu...going to "merayap" later.
ok fullstop about the nonsense story!

**************************

Actly, pg td aku ade terbaca pasal kelebihn puasa di bulan rejab memandgkan arini bersamaan dengan 2 rejab!  seriously, memg byk gler manfaat dan kelebihan berpuasa di bulan rejab kalau kite betul2 menghayatinya. Kalau kita berpuasa sehari pon kita mendapat syurga tertinggi   iaitu firdaus..itu baru sehari kalau lebih maka lebih la manfaat yg kita perolehi..  Malah, bagi orang yang yg xmampu berpuasa tp memberi sedekah dengan hati yang ikhlas juga di jnjikan pahala yg besar. Bulan rejab juga adalah  bulan keampunan bg sesiapa yg meminta keampunan drpdNYA. Lagi satu, perbykan amlan selawat ke atas nabi saw insya allah ada ganjaran yer ketas diri kita..


Niat aku hanya nk berkongsi ape yg aku baca walaupon xbyk tp atlis kite tau serba sedikit pasal bulan rejab iaitu bulan ALLAH! Dalam kita malakukan amalan kepadaNYA, maksud aku puasa sunat di bulan rejab jgan lah kita lupakn yg wajib kita lakukn iaitu solat kepadaNYA. Tak guna pon kalau korang menahan lapar seharian tp yg wajib kita laku kn kita xlakukn..kejarlah sepatutnyer yg korang patut kejar dan utamakn ape yg paling utama....



Aku pon baru baca pasal keistimewaan bulan rejab ni, so xbyak input yg aku tau sgat yg pasti memg byk yg dijnji kn utk umat islam yg btol2 menghayati yer.. aku budk bru belajar! entry ni buat tatapan sesiapa yg membaca dan panduan dri sendri gak.. akhir sekali, jom sama2 kita mengejar amaln yg baik pada bulan rejab yg baru bermula..
bye2..salam!
  

No comments:

Post a Comment